asparf.blogg.se

Fredag

Publicerad 2013-11-19 23:55:55 i Allmänt,

I fredags vakande jag upp av att en mysig grabb väckte mig, knackade på dörren och slängde sig sedan på mig och sa "svensk pannkakor idag?" 

Vi gick ner till köket och började fixa och trixa. Jag gjorde smeten och stekte medan carson hällde upp perfekt mycket smet i pannan! 
Vi hade även sällskap av Ian i köket, han jobbade hemifrån för han skulle på ett doktorsbesök. 
Susan skjutsade patt till skolan så när hon kom tillbaka och insåg att carson knappt var halvfärdig med frukosten blev hon lite stressad. Woops

Carson åkte sedan till skolan och jag fixade iordning hemma. Eftersom jag var uppe rätt tidigt hade jag mer än en timma på mig att göra vad jag ville innan jag skulle gå ut med Jerry så jag passade på att sova lite! Mm

Gick på en walk med lillen, kom hem och fick i uppdrag att direkt gå och hämta carson. Susan hade viktiga telefonsamtal och sånt! 
Carson hade bara en halvdag i skolan i fredags. Men vi traskade hemåt, pratade om vad han ville göra under dagen. Han ville leka med Lance eller nate eller Matthew. 
Så hemma ringde Susan runt för att höra, carson kollade på lite tv och sedan var det dags för lunch. Jag dammsög och tänkte vara hemma och äta för vi hade massa goda rester från någon dag innan, men carson bönade och bad att jag skulle följa med och äta lunch med honom och Susan. Jag tänkte att det bara skulle vara dem, lite mamma son tid och ville inte vara i vägen menmen. Jag följde med och var himla glad för sånna små saker får mig att må så bra, bli så glad för det är då jag inser att jag nog betyder rätt mycket för dem. 

Vi gick till Carsons favvis ställe, Johnny cakes. En diner här, massa amerikansk mat och carson tar alltid samma - chicken nuggets med fries + massa ketchup! 
Jag och Susan ville egentligen till gourmet nyack, heathers bästa kompis daras pappas ställe (Shit vad snurrigt, men ni fattar!) för dem har så goda sallader. Men det fick vi inte för carson :( 

När vi var klara med vår lunch gick vi hemåt, träffade Walter och hans kollega, kommer inte ihåg hans namn men han kan mitt vilket är rätt awkward när vi träffas...
Aja, sen stack jag och carson hem. Han skulle ja playdate med nate tillslut. Susan körde honom dit, jag dammsög och plockade iordning och tvättade. 

Sen kom Heather och Patrick hem. Dem tittade på tv, typ. 
Klockan började bli mycket så jag gick upp och bytte om och sminkade mig för vi skulle på Broadway musikal. Dagg hade gett det till alla sina barnbarn inklusive mig! Woho var taggad till tusen 
Grejen var bara att familjenfamiljen hade rätt svårt att bestämma vad de ville ha på sig så istället för att åka klockan halv fem åkte vi klockan sex... Vi kom iväg efter mycket om och men. Hämtade carson hos sin playdate och han var så arg att vi kom och hämtade honom! 

Vi satt alla tysta påvägen in, väldigt väldigt ovanligt i denna familjen! Fast sen, ja, sen bröt det ut det som gjorde att jag fick världens attack huvudvärk. Carson var arg sedan innan ch gapade och skrek, Patrick pratade mest och försökte överrösta medan Heather sa några spydiga kommentarer och Susan förökats lugna alla! Så mycket ljud, mitt huvud höll på att sprängas!!

Vi kom till slut in, en timma innan pjäsen skulle börja. Vi hade ännu inte ätit och vi hade tagit sikte på shack shack, en hamburgerbar men det var så mycket folk så vi gick till stället bredvid och köpte varsin pizza slice. Alla var små trötta så allt blev kaos och fel men vi fick mat och allt blev bättre!

Vi hittade till fox Woods theater där vi mötte resten av gänget. Kul att se ben och Eric igen, Luke kände tydligen igen mig sedan förra gången jag var här men visste inte vem jag var. Eric är förövrigt Ians bror, så Luke och Ella är kusiner med Heather carson och Patrick! 

Vi fick våra platser och showen började. Nu är ni allt nyfikna på vad vi såg va? Vi såg i alla fall SPIDERMAN!! 

Så himla cool var den. Vi satt på femte raden och kunde se allt, känna allt. Dem flög ut över huvudena på oss, sköt spiderweb på oss osv. Showen var bra men inte det bästa jag sett, den kändes rätt b på något sätt. Eller snarare snabbt ihop snickrad om ni fattar vad jag menar. Sång och story passade inte alltid osv

Efter den stod vi kvar en stund och pratade med några av skådespelarna för att sedan skynda till bilen. Vi körde runt lite i new york city vilket var kul. Susan berättade historier om när hon var ung!

Killarna somnade snabbt så vi tjejer pratade om massa saker. Typ min engelska (hur jag pratar), om jag kommer tillbaka, heathers crush och sånt. Vi pratade även om hur alt har blivit i vårt hus sen jag kom, hur vi ser varandra! När vi gjorde det fick jag faktiskt lite hemlängtan - ska bli skönt att komma hem till jul och fira ned nära och kära!!

Vi stannade sedan snabbt i nyack stad för att köpa cannollis som vi sedan åt medan vi kollade på skit på tvn. Ian var inte hemma, han var i warwick och jagade rådjur! 

Sen sa jag god natt och var himla glad över en lyckad dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela