asparf.blogg.se

Lördag

Publicerad 2013-11-03 22:18:19 i Allmänt,

Åh, hade en hejdundrande lördag! 

Vaknade upp rätt tidigt för jag skulle ta bussen till nyc. Valde att ta en senare så hade lång tid att göra mig iordning. Ian gjorde våfflor, Susan gjorde sig iordning och jag lekte med killarna. Vi kastade fallskärms gubbar från mitt fönster, fick lite skit av Susan för jag lät carson vara på mitt rum själv med fönstret öppet och han kollade ut... Ajdå! 

Vi gick ner till frukosten och lekte istället med pappersflygplan och vek loppor! 
Sen sprang jag iväg med en buteljs våfflor i handen ner till bussen. 

I stan gick jag runt en stund för mig själv. Till sephora och köpte lite smink sen vidare till Bryant park där dem hade en så himla mysig marknad. Köpte en liten söt sak till jul och en chimny cake, typ en pretzle fast rund och ihålig! Mm

Vandrade vidare till Times square där jag satte mig på den röda trappan i solen. Mm
Väntade en stund och tillslut, tillslut kom LOLLO och IZABELLA! Woho 

Vi gick några kvarter för att leta efter en juice bar. Vi hittade ingen så jag frågade några stycken efter en juice bar, ingen fattade liksom riktigt vad jag menade. Men jag frågade en man och han kollade lite på mig och sa att man inte sa så man sa Jamba juice. Sen dog vi tre av skratt för juice låter ju som jews så jag skulle lika gärna kunnat frågat efter en jude bar! Haha 

Vi köpte vår juice och satt på Times och pratade! Så himla kul att hänga med dem, hade aldrig träffat Izabella innan men vi alla hade så himla kul! 

Vi vandrade sedan hemåt mot dem för att dumpa lite grejor samt kolla in vad dem hade shoppat. jäklar i gatan vad dem hade shoppat på tre dagar! Vi var där en stund, snackade och tränade, åt popcorn och godis. 
Sen tog vi en taxi till bloomis, bloomingdales vilket är ett stort köpcenter typ ett större NK. 

Vi kollade runt, Lollo köpte en pyjamas, provade lite kläder och skor men hittade inget speciellt. Köpte lite Mac läppstift till mamma, 15 dollar styck!! 

Vandrade sedan ner mot en starbucks och filade lite. Gratis wifi, wohoo


Försökte haffa en taxi men det var svårt, så vi fick traska lite innan en taxi stannade. Han var så himla bitter, alltså så himla! Vi gav hon lite mynt för att det var det vi hade och han blev så himla sur. Aja, vi kom till times för att äta på T.g.i friday, jag tog ett bord och Lollo och Izabella gick för att se om de kunde så biljetter till en musikal, men dem skippade det. 
Vi åt en god middag, hade roliga samtal samt rätt djupa typ om religion. Skit intressant att lyssna på deras olika åsikter! 

Sen vag jag tvungen att gå till min buss, var rätt sketchy som vanligt på port authority. Tydligen hade Linda och Claes sagt att Lollo och Izabella inte fick vara där, absolut inte och nu var dem där på en lördagkväll med massa creeps.

Allt gick bra, hoppa på min buss. Efter tio min spyr killen bakom mig, tackar så mycket för det. Turen i oturen var det en drink spys så det luktade inte bajs luktade bara massa kemikalier. 

Hemma gick jag och la mig med en gång! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela