asparf.blogg.se

Tisdag-onsdag-torsdag förra veckan

Publicerad 2013-11-21 20:10:08 i Allmänt,

Har varit så dålig på att blogga det senaste, så dålig så att jag glömt av vad jag gjort. Om det make:ar any sense.

Eller, var uppe tidigt i tisdags för Susan behövde min hjälp. Så carson fick väcka mig och han ville så himla gärna ha svenska pannkakor så vi gjorde det tillsammans. Det blev världens team work och han sa "jag visste inte att det kunde vara så kul att göra svenska pannkakor!" Vilket kändes kul att höra :)
Carson var så gullig och sa massa fina saker till mig den morgonen, tror ändå grabben gillar mig ganska mycket fastän han säger att han inte gillar mig och att jag är dum osvosvosv 

Sen satt vi där med våra pannkisar, mina med hallonsylt och hans med nutella. Sen mådde han inte bra, eller jag tror som vanligt att han var övertrött och inte ville gå till skolan så han fick vara hemma. 
Jag väckte förövrigt Heather som tydligen också var hemma. Hennes revben och vrist har skadade eller nått sånt. Innan carson bestämde sig för att han var sjuk så hjälpte jag och Heather honom med att klä på sig, tog år och far för killen är så osäker på vad han kan ha på sig. Han är rädd att dem andra skall skratta åt honom om han har på sig fel saker. Han är sju år, det är fasen inte okej! 

Sen gick jag ut med Jerry som vanligt, kom hem och fixade iordning lite. 
Kommer inte ihåg vad som hände mellan det att jag gick ut med Jerry till kl tre... Hm. 
Men vid tre i alla fall så var Susan tvungen att sticka snabbt som ögat till warwick för att träffa några viktiga gubbar. Jag fick i uppdrag att faxa några viktiga papper för henne på bibblan. Jag passade ju carson som var hemma från skolan så han skulle med, bästa sättet att få me honom är att säga att man skall till the crystal shop. Men det tog oss säkert 40 minuter innan vi kom iväg. Det är kallt här nu men carson tycker inte det, så han vill inte ha på sig varma kläder typ som jacka eller mössa. Så jag gav honom massa ultimatums och liknande för att han skulle välja något. Tillslut, efter att ha provat alla mössor i korgen, hittade han en som han kunde tänka sig att ha - fast då skulle han ha den ut och in...

Aja, vi gick till bibblan. Jag fick faxat det jag skulle, kände mig på något sätt så himla viktig då! 
Vi gick till the crystal shop och första gången så tog det oss under femton minuter att bestämma oss (carson)! Himla skönt! Och han var inte grumpy eller nått! Woho
Sen blev det dags att bege oss hemåt i kylan. Vi gick förbi pizzerian så carson kunde få en slice pizza och jag kunde få några garlic nots - $3.50!! 
Vi satt där och hade så himla mysigt till carson började prutta, bara för att irritera mig! Fyyyy

Hemma var Patrick och Heather. Fastän heatet hade varit hemma så hade jag inte sett henne på hela dagen, hon hade legat upp på sitt rum och kollat på säkert fyra filmer under dagen... 
Patrick var hungrig så han och jag förökats samsas i köket. Gick sådär, han skulle göra mac&cheese till punkt och pricka efter vad det stod på paketet, jag tyckte att an skulle lyssna på mig. Givetvis! Aja, han tyckte jag var "an asshole" och jag tyckte att han var "a jerk". Tillslut blev det klart och killarna fick sin mat! Jag fick diska, menmen

Sen kom matt hem, hade inte sett honom på hela dagen och det kändes fortfarande lite spänt mellan oss.. Bara lite men ändå.

Sen fick killarna göra sig iordning för kvällen, sen kom Ian hem och allt var frid och fröjd! 

Onsdag, ingen var hemma förutom matt och Susan. Skönt faktiskt! 
Åt frukost och fixade iordning efter frukosten. Gick ut med Jerry. Hemma hos Jerry hade dem hantverkare, tänkte inte mer på det och släppte ut monk (den andra hunden som dem har men jag behöver inte gå ut med honom). Jag och Jerry kom cirka 100 meter och sen hörde vi någon skälla och Jerry sliter sig ut ut sitt koppel och springer hela vägen hem för det var monk som hade blivit rädd för hantverkarnas bankande! Blev livrädd för vart Jerry skulle springa! 

Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad jag gjorde under den dagen. Jag hämtade i alla fall carson efter hans after school programe och berättade om hela jerry historien, vi gick även till the cat lady och pratade. Jag hade försökt hämta honom två gånger den gången för han brukar inte tycka om att vara på asp, men när jag kom ville han inte hem... Fick mig en extra promenad.

Hemma gjorde vi läxan, Susan fixade med middagen men var tvungen att springa för att hon skulle på någon skol-sak på Patricks skola så jag fick ta över. Kände mig verkligen som en mamma. Gjorde mat till småkillarna efter som dem inte ville ha det vi vuxna skulle äta, gjorde en kyckling gratäng liknande till oss vuxna samtidigt som jag skulle då killarna att göra sig iordning för sängen! 

Vi åt sedan middag, kaos var det! Ingen lyssnad, carson och Patrick började bråka - slog varandra och sa elaka saker till varandra. Heather försökte hjälpa men gjorde det på sitt storasyster sätt, sa typ lite små elaka saker till dem. Matt hjälpte inte heller riktigt till, eller han försökte men gjorde helt fel! Sa typ "äter du inte kommer du vara den minsta killen i klassen och ingen kommer vilja vara din vän!" Till en sju åring som redan är nojjig över vad andra tycker om honom. Sen sprang killarna iväg och jag och Heather skällde ut matt, och han kunde inte ta det. Han sa så himla dumma saker, "du är 15 så dina åsikter gills inte!" "Tänker inte ta detta av två tjejer!" Osv blev så himla förbannad (nu när jag skriver detta, en vecka senare vet jag fasen inte om jag förlåtit honom, eller det har jag men det var så korkat sagt!!)
Sen pratad inte vi på hela kvällen. Carson gjorde sig iordning för att gå och lägga sig och då kom Ian hem. Perfekt timing verkligen! 

Sen satte jag och Heather oss i köket och pratade om vad som hade hänt under kvällen och sånt. Satt säkert i två timmar och bara pratade om allt! Susan kom sedan och joinade oss. Vi trodde att matt satt i rummet bredvid och lyssnade men det gjorde han inte, däremot kom han ner och gjorde te till sig själv och sa inte ett ord. 

Sen gick jag och la mig. Var så himla trött. Att vara arg tar musten ur en!

Torsdag. 
Kommer inte ihåg vad som hände riktigt... Åt lunch med susan som jade varit och handlat. plockade upp alla matvaror. Hämtade carson från skolan. Sen hade  han piano, gick med honom dit. Vi har alltid så kul på torsdagar, det är dagen då vi kan vara med varandra själva och prata! Och han är en så fin kille verkligen! 

Hämtade hon från pianot, fast Susan hade redan tänkt på det och var där. Tog med mig både Patrick och carson. Tävlade hem! 
Hemma kollad dem på tv. Susan var tvungen att åka på ett till möte och Ian skulle med på det så jag fick lägga killarna. Carson var relativt lätt att få att göra sig iordning. Jag läste bok och han fick kolla på mina bilder, en fin stund. Samtidigt nere i köket gjorde Heather chocolate chip cookies vilket vi kände på doften. Jag hade sagt nej till det för det var kväll men precis då kom föräldrarna hem och han sprang ner och busen tog säkert fem kakor och sedan var han uppe hela kvällen!

Jag var trött och gick och la mig tidigt!

Lite små konstigt att skriva detta mer än en vecka senare, menmen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela