asparf.blogg.se

19

Publicerad 2013-10-07 23:10:56 i Allmänt,

vad hände egentligen igår?
 
igår vaknade vi upp i warwick och vädret var inte vackert. det var typiskt svenskt höst väder, grått, tråkigt och regnigt. barnen och ian var uppe tidigt för att göra sig iordning för kyrkan. susan och jag hade tänkt stanna kvar på farmen för det skulle vara apple picking festival igår med, men hur kul är det när det regnar? 
 
så jag åkte med ian och barnen hem, var så trött och skit äcklig. håret var fett, luktade häst och kände mig helt bajsig helt enkelt. men barnen var peppade för blessing of the animals och skulle berätta om det i bilen påväg ner till nyack igen. 
framme i nyack hann vi bara att byta om, hämta alla djuren vi ville ha med vilket resulterade i: bear, lucy, hamstern ana, kaninen magic, ödlan lizzy. kyrkan var full med djur, mest katter och hundar som skulle bli blessed. det var som en vanlig söndags mässa (eller vad det nu heter) men jag har aldrig skrattat så mycket i kyrkan. barn som skrek, hundar som skällde, katter som fräste och en präst som försökte överrösta allt oväsen. 
 
 
 
efter mässan var det en parad som vi gick, vi hade på oss djurmasker och ledde djuren runt stan. 
heather och jag gick sedan och snodde åt oss lite fika. vi tänkte gå och möta upp dara, heathers kompis, för att äta frukost men det blev inte av. så vi kollade på lite tv, jag skrev två rätt långa inlägg på bloggen, pratade med ian och susan, duschade. lite små saker helt enkelt. 
 
 
 
blev uttråkad och erbjöd mig att ta med killarna någonstans och dem ville se en ny film som gick på bio. så jag kollade upp när nästa film skulle gå, vi åkte till the mall och så visade det sig att filmen var slutsåld. nästa skulle inte gå förrän om en timme... vi deppade lite, gick och köpte mat (vilket vi sedan skulle få ångra) och sedan var det dags. cloudy with a chance of meatballs 2, det är alltså tvåan av det regnar körrbullar. så himla bra film. jag har inte sett ettan, men älskade 2an!! så himla rolig, för maten kommer till liv. det är exempelvis schrimppanzee (alltså chimpanzee + shrimp). hela filmen var så himla fyndig!
 
sedan hämtade ian och matt upp oss, jag var helt slut! hemma kollade jag, susan, heather och matt på les miserables och jag är helt förälskad i den filmen, så himla bra! men gick och la mig ganska snart
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela