asparf.blogg.se

Skiter i att räkna dagar du, blir bara deppigt

Publicerad 2013-10-24 18:05:11 i Allmänt,

Så dålig jag har varit på att blogga det senaste. Från toppen till botten på 24 timmar! 

Aja, här kommer en update om vad som hände tisdag och onsdag. 

Så i tisdags så vaknade jag, åt min hederliga frukost bestående av honey
Nut cheerios, tröttnar aldrig! 
Satte mig vid tv ett tag för att sedan gå upp, byta om och sedan gå ut med Jerry. Det har nu blivit höst här, så inga mer dagar med linne och jeans utan nu blir det åtminstone jeans och tjocktröja! 
Hemma så fick jag i uppdrag att städa... Dammsuga, plocka iordning och vika tvätt. Brukar inte göra allt det på en dag, utan dammsuga en dag, vika tvätt en annan osv men nu var det för att vår städtant Sandra inte skulle komma och familjen hade varit hemma hela helgen! 
Sen hängde jag rätt mycket med matt, vi tittade på tv och diskuterade theme songs! 

Susan och Ian var båda hemma men jobbade på varsitt håll med olika saker. Men Susan gjorde i alla fall mat till oss, eller bara till mig. Hon gjorde linssoppa men hon råkade göra den på en ett och etthalvt år gammal buljong. Ingendera tyckte jag för jag hade både luktat på buljongen och smakat på soppan och de varken luktade eller smakade konstigt så jag åt soppan och lever än! 
Susan och matt vågade inte! Chickens

Sen så fick jag matt att åka och hämta Heather och carson för jag inte visste var heathers skola var. Hemma var carson skit grumpy men han gjorde sin läxa, vilket tog längre tid för att han envisades med att kolla på tv... Sen stack han till grannen Matthew. Patrick var också på rå dåligt humör, inga glada kids alls! 

gick med carson till studsmattan och påvägen träffade jag Eve, så himla fin människa! Vi pratade om familjenfamiljen och våra uppväxter! 

Sen hemma deckare jag ihop totalt, ville bara börja gråta till allt. Barnen var grumpy och sa saker som jag just då inte ville höra. Typ swedish Anna, hur länge till ska du stanna (vilket carson ofta frågar och när jag säger hur länge så blir han ledsen att det är så lite kvar, men just då kändes det inte så) 
Matt såg att jag var nere och gav mig en kram, fint! 

Middagen blev sen, baren var uppe sent. Patrick hade boy scout möte med Ian och vi andra kollade väl på tv! 
Sen däckade jag rätt tidigt! 

Så, onsdag!
Igår gick jag upp och hade en annan frukost, wait what?! Anna hade en annan frukost än vanligt! Jag åt i vilket fall yoghurt, granola och pumpkin bröd! Så himla gott. Min mage har krånglat jätte mycket det senaste så jag försöker äta lite bättre. Går sådär men maggen mår bättre :)

Sen gjorde jag iordning snack hyllan, hittade så himla mycket dåligt. Vi bara packar ovanpå och tittar inte vad vi har under. 
Sen promenad med Jerry. Igår var en riktigt bra dag när det gäller Jerry, han gick på utan att äta något bajs överhuvudtaget! Wohoo 

Hemma stod matt och gjorde kycklingsoppa så jag hjälpte honom med det. Blev lite sårad, eller snarare besviken på matt för vi pratade som vanligt och jag började få svårigheter att hitta orden vilket händer. Jag menar mitt ordförråd är ju inte det bästa. Så han sa att han inte vill diskutera saker med mig för att han vet att jag kommer struggle... Så han har saker han vill prata om men gör inte för att vara snäll, men då lär jag mig ju ingenting och VAFAN! Irriterad
Sa inte det till honom, men ska fasen! 

Tig sedan en lång skön power walk vilket jag inte gjort på länge och det var så skönt!! 


Var ensam hemma när jag kom hem och gjorde lite tvätt, tittade på tv och åt linssoppa. Tog en dusch och sen gick jag och hämtade lillen. Han har varje onsdag något som är som fritids, lek efter skolan. Han var så himla glad igår, vi gick till harrtel's och köpte snacks vilket tog hundra år. Sen traskade vi hem och pratade om dumma mig och om att vi båda vill se den osvosvosv fint ögonblick! 

Hemma gjorde han läxan och stack sedan till Matthew sin kompis. Patrick kollade inte på tv när jag kom hem!!! Helt sjukt, han verkade på himla bra humör vilket var så skönt. Han gjorde till och med sin läxa själv! 

Vi åt en sen middag, och jag var helt slut. Matt och Heather gjorde chocolate chip cookies och det var så GOOTTTT!! 
Sen somnade jag nästan i soffan och dag är det onsdag! Woho

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela