asparf.blogg.se

Helgen

Publicerad 2013-11-20 02:25:44 i Allmänt,


Lördag i bilder.

Så i lördags vaknade jag upp, packade iordning min saker för jag senare skulle till Zarah. 
Susan skulle ringa lite samtal så jag fick ta hand om carson en stund. Vi gick ner till the crystal shop, men den var stängd :( men affären bredvid var himla fin så vi gick in och det visade sig att dem hade kristaller med, inte vilka kristaller som helst utan diamanter. Det var diamanter från new york state så dem var tydligen rätt ovanliga men han kunde få några små för sex dollar, givet tyckte han så dem blev hans! 

Glad sparkcyklade han hem. 
Heather sov, Patrick gjorde läxa innan han skulle på scout läger. 
Jag tog sedan mitt pick och pack och gick till bussen. Hoppade av vid englewood där Zarah stod och väntade. Vi tog oss sedan till cheesecake factory för att äta lunch, set var så mycket folk där så vi fick vänta i tjugo minuter. Tur var väl det att det fanns ett shoppingcenter runt hörnan, så vi checkade ut det. Hittade en affär med jätte söta kläder, hittade en fin skater kjol med hjärtan på! 

Sen sprang vi till restaurangen och beställde. Vi köpte varsin enhalv liters milkshake... Så eftersom vi köpte det tog vi varsin liten sallad, väldigt liten! 
Mådde så illa efter hela den shaken, blää

Vi tog oss sedan från the mall till Ikea!!! Woho 
När vi kom dit gick vi ett varv och kollade på möbler, pratatade om hemlängtan etc
Sen gick vi lös på matavdelning. Köpte pepparkaksdeg, kanalsnäckor, tunnbröd, präst ost, glögg och julmust! Mmmmmmm dog mat döden ju. Allt detta gånger två fick vi för 20 dollar!

Sen gick vi till bed bath and beyond. Massa saker, alltså massa saker överallt. Köpte lite handkräm, läppsyl och sånt som man behöver. 

Vi hade en tid att vara hemma men hade ytterligare några timmar att slösa så vi åkte till ett stort köpcentrer som heter garden state plaza och jag köpte äntligen, äntligen ett par dr matens! Zarah sa att jag har snackat om det i flera veckor, att det typ var det första jag sa när vi träffades "hej, jag heter Anna. Jag vill gärna ha ett par doc's!"
Dem blev mina för cirka 130 dollar, det är mindre än hälften av priset hemma!! Nu när dem är mina är jag inte säker längre... Vad säger ni? Ja eller nej?

Sen fick vi bråttom, var tvugna att vara hemma innan sju och vi skulle ha handlat innan det då. Vi handlade, sprang runt som galningar och fick världens skrattanfall när mjölken läkte! 

Vi kom hem men ingen var där. Så vi satte oss ner och degade, åt lite snacks och beställde pizza. Sen kom familjen hem och lilltjejen sov nästan, nästan. Föräldrarna skulle på jazzclub så vi var barnvakter. Shira ville inte till sova, hon skulle läsa för oss (tjejen är förövrigt 4 år..) och sen skulle yael duscha. Dem är som killarna, tar all tid dem kan innan dem måste sova!

Sen satt jag och Zarah och åt pizza, en hel jäkla pizza! Fy 
Vi två borde inte hänga med varandra, slösar pengar och äter så himla dåligt! 
Sen satt vi och snackade hela kvällen, om allt möjlig! Himla fint

Sen blev det sent och vi gick och la oss och Zarah skrämde upp mig massa för hon berättade om spöken, alltså på riktigt och massa skumma saker hände! 

Sen somnade jag :) 

Sen söndag.

Vi blev väckta av shira som ville att vi skulle komma och ära frukost NU!! Men haha, icke sa Nicke lille vän. Vi låg kvar i sängen några extra minuter och vi kunde höra henne säga "mamma, dem vägrar gå upp!"

Vi hade sedan dagen innan bestämt att detta skulle vara vår nyttiga dag så dagen började med yoghurt, granola, scrambled eggs, kaffe, avokado och juice! Mm
Himla mätt efter det. Sen gjorde vi oss iordning, pratade en stund med stacy. Hon skjutsade sedan ner oss till bussen. Så himla dåligt väder, vi hade verkligen ingen lust att gå längre. Vår plan var att vi skulle gå 2 mil i central park. 

Vi kom till port authority och vandrade uppåt. Närmare bestämt 17 blocks, sedan var vi framme. Central park, med alla andra pigga motionärer. Medan vi gick snackade vi om alla konstiga springstilar som folk har, bedömde alla. Var så skönt för vi pratade ju svenska och förhoppningsvis förstod ingen vad vi sa! 

Vi gick runt i central park, runt den stora sjön som Charlotte i sex and the city springer runt! Så vi traskade på och det var varmt ute, fuktigt som attans också så man blev himla mysigt svettig! 
Vi gick runt några varv, sammanlagt i central park blev det 8.5 kilometer. Sen lät vi appen fortsätta räkna. 

Vi var uppe på upper East side bär vi skulle gå neråt. Set märktes för det vara bara fancy människor och dyra affärer. Där fick jag och Zarah svettiga som vi var i träningsläger. Passade verkligen inte in, men va fasen! 
Vi gick neråt förbi affärer som gucci, prada och liknande!

Jag höll på att kissa på mig efter den walken så jag letade frenetiskt efter en toalett, hittade en vid colomus circle. Ett rätt fancy mall och där stod vi och mätte svettlökarna under armarna! 

Vi hade satt sikte på att äta lunch på whole foods men helsike vad mycket folk det var så vi fick vända. Det var stora köer över allt, massa folk och så varmt! Fick nästan lite panik

Vi försökte hitta ett annat ställe att äta på men det var svårt eftersom vi ville vara nyttiga. Vi såg bara massa Hamburgerbarer och mexikanskt men ingen end salladsbar. Så efter ett tag när blodsockret var nere vid tårna fick vi in på första bästa starbucks och köpte varsin skinny latte/frapp och en macka! 

Med vårt take away gick vi mot abercrombie på 5th för att köpa present till zarahs pappa. Så himla kul för vi pratade med varandra och helt plötsligt vänder sig en kille om och säger hej. Hejhej säger vi och jag frågar om han är från Sverige men det är han inte... Men han pratade nästintill perfekt svenska. Han hade tydligen lärt sig svenska av sina svenska kompisar...?

Aja, vi traskade sedan mot bussen, hoppade på. Planen var att stacy zarahs "mamma" skulle stå vid busshållplatsen och lämna över mina grejer till mig så att jag kunde ta bussen hela vägen hem men bussen stannade vi ett rödljus och vi kunde inte fixa det tyvärr :( jag fick följa med Zarah hem, vilket inte var fy skam i och för sig. Vi drack lite cola och tittade på när tjejerna spelade tv-spel.

Sen tog jag bussen hem, 30 minuter sen buss och nästan körde ifrån mig!! Klaga aldrig mer på västtrafik för dem är fasen bra i jämförelse med detta!!!!!

Hemma var jag ensam hemma. Var lite creppy efter allt Zarah, Susan och Heather berättat. Men det var lugnt!
Jag kollade på...? Jo men det är väl klart. The Cooking channel och åt yoghurt, äpple med jordnötssmör och en tunnbröd rulle med präst ost! DRÖM

Räknade sedan på att jag och Zarah hade gått cirka 2 mil under den dagen så kände mig rätt skabbig så jag tog en dusch. Medan jag gjorde det kom killarna hem från warwick. Ian hade skjutit ett rådjur och berättade allt, men dem var alla trötta så dem gick snabbt och la sig. 

Sen kom tjejerna och vi kollade på lite tv sen var jag helt slut och gick och la mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela