asparf.blogg.se

Helgen

Publicerad 2013-11-13 00:12:25 i Allmänt,

Haft en så himla fin helg. 
Mer än 30 timmar med Zarah haha 

Första gången på länge som jag vaknade av väckarklockan, brukar inte ställa den. Klockan åtta vaknade jag, tog en snabb dusch och slängde i mig frukosten. Sen fick jag ett sms av Zarah "står på parkeringen" så jag sprang ut och hoppa in i hennes bil. 

Vi hade siktet på woodbury, en stor outlet. Vi båda var trötta påvägen dit, jag var nog mest trött. Ingen aning varför men så var det. 
Väl framme tog det oss en rätt bra stund att hitta parkering. Vi var där några minuter efter tio och det var fullt med bilar och folk. 

Sen började vårt äventyr! 
Vi hick runt i alla affärer. Det är typ som freeport för er som vet vad det är. Allting är cirka 25%-50% billigare än vanligt. Det är en bra outlet men ingenting slår marshalls! 

Jag och Zarah spatserade i alla fall runt, köpte oss varsin kaffe, kollade massa affärer. Jag spenderade alldeles för mycket pengar, men jag köpte i alla fall bra saker som julklappar till nära och kära :) 

Detta fyndade jag

En brun/grå tröja från american eagle outfitters
Ett fint krämfärgat linne också från american eagle outfitters 
En mörkrosa kabelstickad tröja från Ralph laurennt 
Strumpor och strumpbyxor
- och en svart lång klänning från marshalls

Efter vårt äventyr som vi spenderade för mycket pengar på åkte vi till englewood cliffs. På dem en timme långa resan hade jag och Zarah ett himla deep samtal. Pratade mest om döden... Hehe hemma hos Zarah fick jag hälsa på zarahs familj. Himla söta barn! Shira och yael.

Efter det bestämde vi oss för att åka till tenefly och ära frozen yoghurt. Vi hade inte ätit lunch så det blev som en lunch, så himla gott är det ju! 
När vi stod där och prata kom det en man fram till oss och sa "vad gör två svenska tjejer i tenefly?" Zarah svarade på frågan men jag blev så himla paff för hur i helsike visste han att vi var svenskar?!

Det visade sig att hans pappa tydligen bott en längre tid i Stockholm och att han hade spenderat alla sina somrar sedan han var fjorton i Stockholm. Så han kunde lite svenska! Sen berättade han att hans bästa kompis äger collage, en stor känd klubb i Stockholm. Coolt!
Vi åkte sedan därifrån och då självklart kom vi på att vi borde suttit kvar med honom och fått hans namn eller nått och ja, något!

Vi åkte i alla fall till bergen ... Mall, skulle handla mat på whole foods. Tyvärr tog vi en sväng in på marshalls också... Där jag köpte den svarta klänning. Spenderade ytterligare lite mer pengar... :((

Sedan fick vi springa och köpa mat, och åka hem i rusningstrafik. 
Hemma hos Zarah åt vi pizza och yael, en av små tjejerna som Zarah passar, sminkade mig, blå och gul ögonskugga och rouge. 

Tjejerna gick och la sig, Zarah och jag åt donuts och snackade bajs. Alltså bokstavligt talat. 
Sen kände jag att det var dags att åka hem, jag skulle hem till ett tomt hus för familjen var i warwick och matt skulle hänge med kompisar... Men Zara, så gullig som hon är, följde med mig hit och sov över. 
Matt var då hemma men skulle precis sticka. Men det visade sig att hans planer gick åt skogen och han stannade hemma med oss. Har då himla konstigt kul med dem två! Vi pratade om allt möjligt sittande i min säng. Jag åt massa godis - livet var bra fint!

Sen somnade jag och Zarah till Matts gitarr spelande. Himla fint verkligen! 

Sen ringde klockan tidigt på morgonen för vi hade lovat att ge tillbaka bilen till zarahs "pappa". Vi tog oss en starbucks till frukost och åkte. Visade sig att matt åkte samtidigt så vi racade med honom dit. Haha vi låg i täten ett bra tag (när det var en filigt - så det var inte så konstigt) men sen tog han och kom ikapp :( 

Hemma hos Zarah träffade jag familjen och lekte med tjejerna. Så himla söta! Shira ville att jag skulle leka med henne hela tiden och hjälpa henne. Vi gjorde inte så mycket mer än det förrän det sen blev dags att äta. Jag och Zarah hade stått länge och bara kollat på baglesarna som var på bordet! 
När vi två väl satte igång åt vi en och en halv var... Så jäkla mätt efter det! Vi bestämde även då att det var då vårt nyttiga liv skulle börja... Hehe går åt skogen tyvärr 

Sen åkte jag hem, tog bussen. Det var så himla dåligt väder så när jag kom hem gömde jag mig under täcket. Sov i två timmar, skypade med pappa och läste min bok. Trodde någon skulle komma hem men klockan blev middags dags och ingen var hemma så jag värmde mig en rätt äcklig burrito men så var det. Tittade självklart på the Cooking channel! 

Sen kom matt och vi åkte till warwick tillsammans där hela släkten var. Matt hade jätte ont i en tand så vi sa typ inget påvägen upp... 
Väl där kom killarna och kramade mig. Patrick var jätte kramig vilket han vanligtvis inte är! Mysiga killar som skulle berätta allt dem gjort under helgen

Sen åt vi, spelade kort, pratade osvosvosv det var kaos ett tag. Sen åkte jag och Heather för att köpa mjölk, jordgubbar och granatäpple. Vi köpte lite mer saker vilket alltid händer när vi åker och handlar! 
Det var så läskigt ute för det blåste, var kallt och det var ruggigt! Blää så vi var lite små rädda haha

När vi kom hem fick vi sitta ett bra tag och fixa med elden innan den tog fart! Heather nojjade och jag var trött. Ingen bra kombo... 
Sen gick vi och la oss. Hade på mig strumpor, långa mysbyxor, t-shirt, tjock tröja + 5 olika former av filtar och täcken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela