asparf.blogg.se

Tisdag

Publicerad 2013-11-08 00:07:43 i Allmänt,

Intressant dag. 

Alla barnen var hemma från skolan för det var en helgdag. Vi hade sedan dagen innan berömt art vi antingen skulle åka till akvariet eller till the bronx zoo. Men på morgonen strilade det till sig.

Jg gick upp, duschade med en gång, gick ner till frukosten och åt lite. Fick med mig carson för att gå ut och gå med Jerry, mysigt med sällskap och rätt skönt att inte behöva gå med hunden själv. 
Medan vi var borta hade Susan och Patrick gjort lite make up läxa (inte smink läxa, utan han var sjuk och har fått extra läxa). Patrick var på ett himla konstigt humör, inte arg eller så men han bara kände för att jävlas med alla! Carson och Patrick hade en fist fight, Patrick sa massa retsamma saker till mig (jag var inte på humör för det, har min mens och är mer lätt irriterad än på länge...) så han fick skit tillbaka av mig. Susan blev frustrerad och ja, allt tog himla lång tid! 
Vi satte oss tillslut i bilen, åkte till the bronx zoo. Himla lätt att hitta dit! Åt lunch i bilen, turkey sandwich och det var så himla gott!!! 

Framme sde vi bara två och en halv timma på oss för dem hade börjat med sina vinter timmar... Så vi rappade på. 
Vi såg bison oxar, tigrar, isbjörnar, brunbjörn, olika sorters apor, fåglar av alla dess slag och massa reptiler. Ett himla fint zoo, verkligen något att rekommendera! 
Men jag tycker alltid illa om att gå på zoo, tycker liksom synd om djuren. Behöva sitta instängda så som dem gör :(
Var himlans kallt, duffeln på, mössa och halsduk och ... 

... Vansen, blir aldrig för kallt för dem! 

Det var en kul dag även om killarna var små busiga. Patrick pratade till exempel med lejonen. Hur då? Jo, dem var instängda i ett hus så vi kunde inte se den men däremot höra dem och dem kunde höra oss. Så Patrick började ropa Kanada (fråga mig inte varför) och fick svar i form av lejon rop! Coolt

Vi vandrade omkring tills stängning och sen stack vi hem. Trodde vi!
Vi åkte helt vilse. Ingen av oss visste var vi var, det var mörkt. Vi fick ringa Ian och be honom om directions. Istället för att ta oss tjugo minuter tog det oss en timma... 

När vi kom hem gjorde vi mat, lax med ris! Mm
Under middagen började carson ifrågasätta mig. Varför jag var här och sa saker som att jag inte var en del av familjen... By blood. Men sort of like a cousin.
Sen berättade Susan att han är väldigt förvirrad kring hela denna grejen. Speciellt gällande matt och mig. Vi pratar på skämt om att vi ska gifta oss, ger varandra kramar rätt ofta och matt pussar på mig då och då och carson fattar inte varför. Varje gång det händer slår han matt eller separerar oss. Allt jag och matt gör är på skämt men carson tar det väldigt seriöst och förstår i te hur det går ihop, något av det! 

Aja, sen fick jag natta killarna. Dem kollade på min mobil och hittade massa rolig bilder. Jag läste även för dem, men dem var inte så intresserade, dem hade hittat mina selfies... Hehe

Efter det gick jag ner, tittade på lite tv och sen var dagen slut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela