asparf.blogg.se

15 - familjenfamiljen

Publicerad 2013-10-04 04:39:00 i Allmänt,

i detta inlägget tänkta jag lite kort bara berätta om familjen jag bor hos och varför jag är här.
 
min mamma var au pair som ung. hon bodde då hos en familj som hade två söner som hon tog hand om. mamma var 19 och sönerna 17 och 15 (typ) så det var inte mcyket att ta hand om menmen. mamman, som heter Dagg, i familjen och mamma höll kontakten efter att mamma åkte hem så vi har hälsat på Dagg ett flertal gånger.
 
men anna, varför berättar du det här?
jo, förstår du. en av sönerna som mamma passade heter ian. när jag var här i nyc för 2 år sedan en sommar så blev jag väldigt nära kompis med just ians familj och ville verkligen komma tillbaka så, nu är jag här.
 
så familjen jag bor hos består av 5 stycken.
Ian som är pappan i familjen
mamma Susan
Heather som är 15
äldsta sonen Patrick som är 11
och lille carson på 7 år det är familjen,
men sen så bor det även en till här, deras kusin Matthew som är 22 år.
så vi är sammanlagt 7 stycken som lever under samma tak. men vi bor i ett stort hus så plats finns det allt!
 
IAN jobbar 5 dagar i veckan, långa dagar. jag vet faktiskt inte riktigt vad han gör, mer än att han är en ingenjör. ian är den snällaste som finns, men samtidigt väldigt bestämd. han gör det som skall göras, och gärna med humor om det går. han älskar att vara utomhus och på fritiden är han scout ledare.
 
SUSAN är en hemmafru, en mycket stressad sådan för hon har alltid något att göra. det kan vara allt ifrån ett doktor besök, till att göra något på deras farm eller ha med barnen att göra. susan och så himla fin, så himla virrig och så himla omtänksam. lite för snäll ibland kanske speciellt när det kommer till barnen, ex som med barnens läxor eller tv tittande. men det finns något allvarligt i henne också, blir saker gjorda på fel sätt så säger hon till
 
HEATHER började nyss första året på high school vilket tydligen är stort. hon verkar tycka om det i alla fall och det är ju fint. heather är tonåring (punkt). ena stunden väldigt mogen för sin ålder och ibalnd omogen. tjejen är så himla smart och vi har ofta intressanta diskussioner ex om graviditeter (haha) för vi kollar på teen mom...men hon är så himla gullig och vill alla väl förutom sin ena lille bror patrick, men det är ju så det är, syster och bror förhållandet.
 
PATRICK började nyss middle school. inte lika stort men ändå coolt. patrick är busig, han lyssnar när han vill. men grabben är fin, han bryr sig på sitt egna sätt. han visar att han tycker om en på sitt sätt, vilket kan uppfattas som rätt konstigt från utomstående men han vill bara väl. men han är så fin, man kan ha riktigt bra och kloka samtal med honom när man är själv.
 
CARSON går i 1st grade. har förvårnansvärt mycket läxor, men han verkar tycka om det. carson är en rolig filur. han är den först och främst biffigaste 7 åringen på denna jord. han har säkert ett 8 pack som gömmer sig under tröjan. han är full av energi tills den plötsligt tar slut (vi snackar 100 till 0 på 3 sekunder). han är busig och är som sin bror, lyssnar när det passar honom. men killen är så fin, kan säga saker som "anna, i wish i had you as my sister" eller bara be mig hämta honom från skolan. fin unge!
 
MATT är en personlig tränare, massör och yoga instruktör. han har kunder under veckan men inte dagligen. hemma spelar han gitarr, spelar piano eller degar. matt är ena stunden som en busig 14 åring som klättrar i träd på gatan eller kastar saker på en för att få uppmärksamhet eller så är killen 70 år och har hur mycket filosofiska tankar om livet som helst. killen har för övrigt levt ett så intressant liv - borde göra film på det!
 
sen har vi tre hundar, lucy, sophie och bear. en katt och jag vet faktiskt inte vad hon heter (kallar henne får kittykittymeow). en kanin som heter magic, en hamster som jag fick döpa så den heter Ana, en fisk och en ödla som heter lizzy. + 6 hästar och 12 hönor på farmen!
 
ja, dem här bor jag med. gillar dem alla så mycket, så himla fina människor/djuren med alla så olika kvaliter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela