asparf.blogg.se

11

Publicerad 2013-09-29 15:22:00 i Allmänt,

så, nu är jag vaken och rätt trött. sak berätta varför nu tänkte jag.

igår åkte familjen till deras andra hem, deras gård. så jag bestämde mig att då drar jag till new york (jag fick följa med till gården om jag ville) för att träffa dessa två. 
 
matilda och elvira var i nyc nu för några dagar så då passade jag på att möta upp dem. himla fint.
vi möttes upp vid två tiden. matilda hade siktet på coldstone, ett glasställe där man i princip gör sin egna version av en ben&jerrys. man väljer vad man vill ha i osv. 
 
 
så här vackert blev det! vanlijglass med brownie bitar, kolasås, chokladsås och pecan nötter! COME ON
igar var det så varmt så glassen smälte typ på 2 sekunder :( 
aja, vi käkade upp och tog första bästa subway ner till groun zero. efter lite strul med tågen kom vi äntligen ner och fick se denna fina och lugna platsen. rätt coolt hur tyst det var 
 
 
efter ett tag traskade vi vidare mot en annan subway station, en på wallstreet. så då fick vi oss en snabb kik på det med. vi tar en bild på det, varsegoda:
 
 
i hamnade till slut i soho där matilda och elvira hade siktet på en marc jacobs affär där man för just denna helgen designa sina egna tröjor. kostade typ 30 dollar för ett helt eget tryck, men det skulle ta 3 timmar för honom att bli klart så vi skippade det och traskade vidare. 
soho är så himla mysigt, så skönt att komma till ett lite lugnare ställe utan skyskrapor och massamassamassa bilar!
vi virrade runt ett tag, insåg att vi behövde något att äta så vi hoppade in på en choklad bar. blev en iced mocha latte, så med både massa socker och koffein i blodet bar det av vidare mot mer spännande äventyr!
 
 
så här fint kan det vara i soho! 
 
 
vi möte till slut upp zarah någonstans 5th avenue. vi hade sedan tidigare bestämt att vi skulle äta middag tillsammans. vi gick till matilda och elviras hotell, bytte snabbt om. zarah hade hört om en konsert som skulle hållas i central park. artister som john mayer, alicia keys och stevie wonder skulle spela. vi var löite sent ute tyvärr så det blev inget med det. man fatta var collt ändå.
 
vi satte oss i stället på en takterass. åt lite nachos, drack cider och öl. himla fint att kunna sitt och titta över staden men fin musik och härliga människor! jag och zarah var tvungna att ta en buss hem rätt tidigt så vi hann liksom inte äta middag, så det blev ...
 
 
fettig pizza slice till middag! den satt sådär fint i magen, för på hemresan mådde jag inge vidare!
 
matt var den enda hemma så det var så tyst. väldigt ovanligta tt det är så tyst i detta huset. om det inte är barnen och deras kompisar kan det vara hundarna (de har tre) eller katten eller kaninen eller städerskan eller ian och susan eller eve (grannen) som kommit och hälsat på! så det var rätt skönt att det bara var vi.
 
nu ska jag snart hoppa på bussen och ta mig till nyc igen, matilada, elvira och jag ska utforska williamsburg!
 
hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela