asparf.blogg.se

4

Publicerad 2013-09-23 03:45:44 i Allmänt,

nu är jag helt slut!
 
kom precis hem efter en hel dag i new york. ian och susan skjutsade så snällt över mig till tåget, nyack ligger på fel sida hudson river när det kommer till kollektivtrafik... i vilket fall så efter cirka 40 minuters tågresa så var jag i nyc. satt och log när jag började se alla skyskrapor och hörde konduktörn på tåget säga "next, Grand central station". himla bra!
 
fick fråga mig fram till times squre där jag träffade zarah. (för er som inte vet så bor jag och zarah i samma område hemma i kullavik, gick i samma grundskola men aldrig riktigt hängt med varandra. men jag såg på facebook att hon var påväg till nyc så då kontaktade jag henne och så nu bestämde vi träff) det var första gången på resan som jag fått prata svenska med någon i usa och det var så SKÖNT! kunna säga vad du vill utan att någon förstår, kunna säga saker utan att staka sig eller att det blir missförstånd!
 
vi gick, och gick, och gick, och gick. vi gick över 50 block och letade mysiga fik, pratade om våra familjer, hela situationen att vara här, kompisar och allt möjligt! 
till slut efter mycket om och men och letande så hittade vi vapiano (en svensk kedja med italienskt stuk) och bestämde att detta var bra. varför prova något nytt när vi vet hur bra vapiano är? 
 
efter en dunder måltid tog vi oss från vapiano långt ner på university pl. till broadway. himla bra shopping längre ner på broadway tycker jag. tittade på skoaffärer och letade vans (vans här i kostar ungefär 44 dollar vilket är cirka 286 kronor... rätt stor skillnad från sverige!), tittade in på urban outfitters där jag fyndade lite, hittade en brandy melville affär där vi kikade in. vi strosade mest runt vilket var himla trevligt! 
 
tog sedan tunnelbanan mot centralpark där vi gick en liten stund, gick till abercarombie på 5th där zarah glatt poserade med en hunk. letade sedan ett bra tag efter nått ställe att köpa simkort till min mobil för den har nu ingen service (så dem som försökt nå mig på ett eller annat sätt, nytt nummer kommer inom kort!) allt var stängt vilket sög så vi dränkte våra sorger i starbucks. 
 
klockan blev mycket, sprang till port 
authority för att hinna med buss, virrade omkring ett bra tag innan vi hittade rätt buss och rätt gate. jag hade ingen aning om var jag skulle av eller när. var på helspänn hela vägen.
 
hittade hem till slut och nu ska jag sova. så trött! 
 
god natt världen! 
 
p.s brände mig i ansiktet i dag, ser ut som en tomat. ni vet hur jag ser ut när jag blir röd i ansiktet, så ser det ut. d.s 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lollo

Publicerad 2013-09-23 09:58:10

Åååh det ser inte dumt ut! Hoppas du har det bäst

Svar: åh, lollo kom hit och hälsa på!!
asparf.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela