asparf.blogg.se

7

Publicerad 2013-09-25 19:48:53 i Allmänt,

en vecka har gått sen jag kom. känns lite konstigt att tänka att jag ska vara kvar här 11 veckor till...
 
i vilket fall. 
 
igår hände inte så mycket mer än att jag passade carson efter maten, pratade med en man vars barn lekte med carson. alla är så trevliga här!
carson och patrick gick och la sig, dem "vuxna" kollade på tv. en film med eddie murphy om ett träd. väldigt amerikansk men rätt gullig.
 
idag stack jag till the mall, susan och eve skjutsade mig dit. så nu har jag äntligen ett amerikanskt nummer wopdidooo (skriver det inte här, man vet ju aldrig vad det finns för några knäppisar som läser hah) i vilket fall, fick med mig lite grejer hem också. shoppade för mer än planerat... aja, men jaga tror det är som zarah och jag diskuterade att de är dem första veckorna det är kul för sedan kommer man in i rutin och allt blir som vanligt liksom. 
 
två små kul grejer hände idag. jag skulle fixa min mobil så jag gick till en telefon kiosk och pratade med en tjej. efter ett tag frågade hon var jag kom ifrån och jag sa glatt "sweden" och hon kollade stor ögt på mig och sa att hon alltid velat åka dit. jag var ju tvungen att fråga varför just dit och hon sa att om det är som i filmerna hon sett så verkar det så vackert, människorna är vackra och snälla osv. så jag sa till henne att komma och hälsa på mig! 
 
den andra roliga grejen var att jag gick in på en underklädes affär som heter gilly hicks (samma kedja som hollister och abercrombie). kolalde runt lite, hittade ett fint linne och gick till kassan. framme vid kassörskan stod jag och vänta,ni vet vad man gör. men till slut bröt hon tystnaden och sa att dem nu anställde och att jag skulle vara perfekt "because of your looks, you are really pretty!". blev lite paff och sa väl tack, men fick sedan förklara att jag är heeelt plastik opererad. nä, skoja. hihi busig 
nä men jag förklarade att jag vara här under 3 månader och att jag inte har ett arbetstillstånd. då sa hon "to bad, you would have been perfect!" - detta gjorde min dag!!!
 
tog bussen hem. sitter ensam hemma för matt var tvungen att hämta heather från skolan då hon tydligen gjort sig illa.. 
 
aja, nu ska jag äta en PB&J!!! 
 
lite bilder från igår och idag.
 
 
patrick och carson som matar ankorna 
 
 
heather och matt när vi kollar på film (sneaky bild)
 
 
gilly hicks finfina omklädningsrum, ville bo där ett tag 
 
 
kläderna jag köpte. 
grått linne från gilly hicks
mörk grå stickad-sak från tommy hilfiger
jeansen är från levi's
shortsen är från gap
mintgröna linnet är också från gap
svarat linnet är från urban outfitters
nagellacken med
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2013-09-25 21:26:06

Anna❤️Gott att du är på äventyyyyyyr. Och kul med bilder! Kram😊

Svar: åh hej cissi! jaa, visst är det fint :)ha det bra <3
asparf.blogg.se

Postat av: Cecilia

Publicerad 2013-09-25 21:26:09

Anna❤️Gott att du är på äventyyyyyyr. Och kul med bilder! Kram😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela