asparf.blogg.se

11

Publicerad 2013-09-30 02:09:41 i Allmänt,

helt slut! vaknade för tidigt imorse. hade kolat buss igår kväll men glömt kolla vart den gick till, den jag ville åka med (och gått upp för) gick inte till port authority som jag ville/önskade... fick ta en senare. skypade snabbt med mamma och pappa idag också. finfint! jag tog i alla fall bussen in till stan, träffade elvira och matilda vid bryant park där det var fransk matmarknad. mm vi hade i alla fall som plan att ta oss till williamsburg, ligger på brooklyn sidan. tog färjan över till rätt sida, hoppade så fint av och gick till en marknad som fanns där. dem hade allt möjligt från smycken, till second hand kläder till mat från alla världens hörn. vi kollade lite, hittade inget förutom mango on a stick! det är precis vad det låter som en mango som man kört upp en pinne i. fiffigt!
vi gick vidare, tyckte verkligen om williamsburg. det är hipster/indie meckat deluxe. mycket second hand/vintage och små mysiga kafeer. alla såg lagom svåra och djupa ut!
försökt hitta någonstans att äta vilket var lite knepigare så vi tog tuben till manhattan igen, mot nolita. hittade ett fräsigt hamburger hak med himlans goda hamburgare men personalen var helt hopplös. jag skulle beställa till servitrisen, efter mycket om och men, och säger vad jag vill ha men hon avbryter mig och ställer sig i ett hörn och snyter sig. står där ett tag, inspekterar väl sin sörja. är det bara jag eller är det lite, bara lite dåligt?
aja, i vilket fall. stosade runt lite till. kom till ett kvarter som dem spelade in en video film, så vi stod där ett tag och insåg att det kanske inte var något fantastiskt vi beskådade. vi bröt ihop av skratt för det såg så himla roligt ut. konstig dans med en konstig sång och två stycken som sprang runt och skulle se svårt kära ut...
hittade en starbucks, tog en carmel frap. mm satt fint! tog tuben - bussen och nu är jag ensam hemma! väldigt konstigt men dem kommer väl snart, hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

asparf, Anna Sparf. 19 år. Bor i Nyack, USA tre månader fram över. Passar barn. Går ut med hundar. Bor på loft. Köper saker och ting. Läser. Allt! Här kommer jag skriva av mig lite tänkte jag. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela